ЖЕЛЕЗНИК

Портал

пон09242018

Ажурирано10:06:00 PM

Back Ви сте овде: Почетна Репортери Мени Интервјуи У “Октобру 2” вежбам и ја

У “Октобру 2” вежбам и ја

Интервју са Бојаном Танасковић, финтес инструкторком

Ове 2014. године Фитнес студио “”Октобар 2” је обележио двогодишњицу постојања и рада. У модерном, опремљеном простору за вежбање представљени су стари и нови фитнесс програм. Публика је била одушевљена, а многи су баш тада почели да вежбају. Овај интервју је својеврстан позив читаоцима да почну да вежбају: у свом дворишту, у Сремачкој шуми, на Ади или код Бојане.

 

Укратко: Бојана Танасковић је рођена у Београду 1984.године где је и завршила основну школу, потом ишла у XВ гимназију и на крају ДИФ, где је сада апсолвент на одсеку за физичко васпитање. Од како зна за себе Бојана се креће, вежба. Зато је пуна живота, лепа и насмејана.

 

 

Ја: Бојана, Ми смо исписници, што би се рекло. Обоје вежбамо. Није необично да су се тада многи од нас у Железнику бавили разноврсним спортовима. Како је код тебе све то почело?

Бојана: У основној школи “Браћа Јерковић” у Железнику професор физичког васпитања је био Драган Узелац, који ме је у мени пробудио љубав за фискултуру (како смо тада звали), за спорт, уопште. То је, пре свега била одбојка, коју сам читавих десет година тренирала у одбојкашком клубу “Железник”. Некако ми је било логично да се, поред одбојке бавим гимнастиком и плесом, да би ме све то, постепено усмеравало и одредило мој професионални пут.

 

 

Ја: Сва та интересовања су те, логично, водила ка фитнесу, зар не?

Бојана: Наравно, а и неки догађаји су се “наместили” тако да су били прекретница у мом животу. Наиме, на неком приватном дружењу, сада већ давне 2003. године упознајем девојку, која је имала свој фитнесс клуб. Била сам веома заинтересована, прошла сам обуку и почела да држим часове фитнеса, тако да је, поред одбојкашке лопте и то постала моја љубав. На крају и професија.

 

 

Ја: За релативно кратко време си отворила и свој клуб, под пуном опремом. Како ти је то успело?

Бојана: Да, поносна сам на свој клуб “Октобар 2 фитнесс студио”, који се налази у улици Стевана Филиповића 83 у Тараишу у Железнику.

То је простор од око 60 м2 са две свлачионице, купатилом и паркинг простором испред клуба. Подлога за вежбање је татамин, која је најбоља за рад у сали, када су у питању борилачке вештине и фитнесс. Наравно, ту је и богат избор опреме: разноврсни тегови, обручи, траке…Уз огледала на зидовима, где свако може да прати извођење својих покрета, доживљај вежбања је комплетан.

 

 

Ја: То значи да у понуди имаш разноврстан програм фитнес вежби?

Бојана: У понуди је све што је данас популарно: пилатес, миксаеробиц, данцеаеробиц, аеробиц, зумба, јога. Термини су прилагођени слободном времену корисница тако да је јутарњи термин од 10 -11 часова (суботом нешто раније од 9.30), док су поподневни термини од 18 - 22 часа.

 

 

Ја: Вежбање је важно како за изглед, тако и за здравље. То значи: редовно вежбање и правилна исхрана, зар не?

Бојана: Људи морају да имају свест о томе колико је у животу важна физичка активност, јер ми на тај начн показујемо бригу о свом телу, ослобађајући га, пре свега од стреса. То значи: вежбом избацити негативну енергију, бес, негативне емоције, Али, вежбањем тело ослобађамо и вишка килограма: регулишемо телесну масу, обликујемо га и поврх свега: дружимо се! Баш тако: ми смо једна велика екипа, која се лепо дружи и вежба (смех).

 

 

Ја: Ко су људи, који код тебе и са тобом вежбају?

Бојана: Клуб је отворен за све: мушкарце и жене, млађе и старије вежбаче. Али, углавном нам долазе жене, различите старосне доби. Има и мушкараца, који су углавном заинтересовани за аеробик.

 

Ја: Које је прво питање које постављаш новом полазнику, који дође у твој клуб, а шта они тебе најчешће питају?

Бојана: Прво га питам када је последњи пут вежбао, потом да ли има неких здраствених проблема, да ли се бавио неким спортом И када, да би, на основу тога створила слику о његовој здравствено-кондиционој спремности за тренинг.

А они се најчеће, скоро 90 посто прво интересују за редукцију телесне масе, тако да је то њима примарни циљ.

 

 

Ја: Да ли је реално да вежбач после пар месеци вежбања направи резултате у редукцији масе?

Бојана: Па, уз редуковану, избалансирану исхрану, минимално вежбање 3 пута недељно, може се после три месеца направити неки охрабрујући, почетни резултати. Оно што је апсолутно тачно је да се тек после годину до три године вежбања виде прави резултати. Уосталом, због здравља првенствено, а онда и свега осталог, људи треба да вежбају, да се баве одређеном активношћу целог живота, одабирајући програм вежби примерен њиховој доби и физичкој спремности.

 

 

Ја: Сви програм се вежбају уз одређену музику, зар не?

Бојана: У фитнес програмима музика је јако битан, мотивациони фактор. Сама бирам музику и то ону музику, коју волим, која мене мотивише, па је прилагодјавам програмима, које водим. Често је мењам, пратим музичке трендове, уклапам ритам...

 

 

Ја: Откри нам који је твој омиљени фитнес програм?

Бојана: Пилатес, без доумљења. Једном сам имала болове у леђима и у том прериоду сам се баш интезивно бавила пилатесом… Јако ми је помогао, болови су нестали, па ја пилатес препоручујем свима, који имају сличних проблема. Иначе, када ми почетник дође у клуб, ја га прво питам да ли има неких здравствених проблема, па сходно одговору препоручујем програм, или одређену групу вежби. Важно је да му изабрани програм здравствено, па и кондиционо највише одговара. Наравно, и они који немају здравствене проблеме могу да се определе за пилатес.

Такође, јога. Умерена, добра за психофизичко, а не само физичко стање организма, успешно растерећује од стреса, обликује тело, учи да се овлада и телом и духом.

Зумба је нешто сасвим друго: динамична, брза, прожета латино-америчким ритмом и духом.

Микс аеробик је успешна комбинација енергичних вежби, и dance aerobic прати музички ритам, а кардио програм се базира на дозираном, динамичном повећању степена и интезитета вежби. У циљу постизања добрих резултата и њиховог одржавања потребан је редован, континуиран тренинг, било о ком програм да се ради.

 

 

Ја: Који би програм рекреативцима препоручујеш у природи? Ето, на пример на Ади?

Бојана: Брзо ходање, вожња бициклом, пливање се некако најпре везују за посету Ади.

 

Ја: Да ли ускоро планираш промоције, спортске догађаје?

Бојана: Мој циљ је да направим јавни час како би преставила програме које имам у студију. На тај начин би људи могли да добији више информација о томе како могу да побољшају свој начин живота, да науче одређене вежбе и да у своју свакодневицу укључе и физичке активности. Поента је научити вежбача да сам вежба, без надзора инструктора.

Овом приликом могу да се похвалим да већ годину дана гостујем на јутарњем програму телевизије Пинк, тако да ме можете видети И вежбати са мном од 8 – 9 часова ујутро, и то као фитнес групу спортског рекреативног центра “Милан Гале Мушкатировић”.

Имали смо и својеврсну презентацију у септембру ове године на отварању трим стазе “Шумски Рај” у Сремачкој шуми, где смо се представили различитој публици од најмлађих до пензионера.

 

 

Ја: И за крај, порука?

Промените свој начин живота: вежбајте, крећите се! Кад једном почнете више нећете престати. Наравно, у “Октобру 2” у Железнику, јер тамо вежбам и ја!

 

Немања Обрадовић