ЖЕЛЕЗНИК

Портал

сре11212018

Ажурирано10:06:00 PM

Back Ви сте овде: Почетна Репортери Мени Виђења Дан просветних радника

Дан просветних радника

У „Назору“ обележен 8.новембар - Дан просветних радника Србије

УЧЕНИЦИ ЗА КАТЕДРОМ, ПРОФЕСОРИ У КЛУПАМА

Текст и фото: Немања Обрадовић

УЧЕНИЦИ СЕ МАСОВНО ЈАВЉАЈУ НА ЧАСУ

Од прошле године Дан просветних радника Србије - 8.новембар се у основној школи Владимир Назор у Железнику обележава другачије. Школским, развојним планом одређено је да се прославља као ученички дан, тако што ће ученици школе тога дана заменити професоре и управу на њиховом радном месту.

Цео поступак од доласка у разреда и уписивања у дневник, преко предавања и испитивања, све до одласка у зборницу и враћања дневника обављају ученици, изабрани од професора за одређени предмет. Пожељно је да ученици буду завршних разреда, а приликом обављања административних послова и контролисања дисциплине, обавезно је присуство и помоћ професора наставног предмета.

Судећи по расположењу ученика, ова акција је веома добро примљена код деце.

V РАЗРЕД

„Данас се у улози предавача опробало стотину ученика, а то је осмина од укупног броја ученика школе, који су, на својој кожи осетили терет одговорности за спремање и реализацију часа, обезбеђивање дисциплине и суочавање са атмосфером на часу у којој једни слушају, други су незаинтересовани, а трећи ометају час. Најважније је било да ученици осете чар и привлачност професије предавача и да се опробају у томе - каже Анита Пирнат, директорка школе.

УПИС ЧАСА

„Деца су то врло озбиљно схватила и ја сам веома задовољна како су данас седмо два и седмо четири то урадили“- каже Љиљана Марковић, професорка историје и додаје: „Деца су активно учествовала у свим деловима часа: предавању и пропитивању, а ученици-предавачи су се суочили са успостављањем ауторитета у разреду и са свим проблемима у организацији школског часа“.

Судећи по расположењу ученика, ова акција је веома добро примљена код деце .

„Чудно је то осећање, када се после седења у школској клупи нађете за катедром, као предавач“- каже Немања, ученик седмог разреда, који је предавао историју петом. Он сматра да посао наставника није лак и да није лако оцењивати ученика.

„ Најтеже је оценити ученика који мало зна“- каже Немања.

НЕМАЊА У УЛОЗИ ПРОФЕСОРА

Ученици петог разреда, у којем је Немања држао час имају само речи хвале за њега и замерају себи што га нису у свему испоштовали током часа: на пример у обезбеђивању боље дисциплине и пажње током предавања.

Марија Пековић чак сматра да током школске године треба чешће да се ангажују ученици-предавачи , као асистенти професорима, како би час био занимљивији. Она планира да буде професор и сматра да је ово прилика да осети озбиљност и привлачност ове професије.

УЧЕНИЦИ - ПРОФЕСОРИ У ЗБОРНИЦИ